Gaur egun,
bidaiatzea ez da lehen bezain zaila, eta horrek beste herrialde batzuk eta
kultura desberdinak ezagutzeko aukera ematen du. Azken bolada honetan gure
gizartean garraiobide desberdinak garatu dira; horien artean Abiadura Handiko
Trena (AHT). Denok jakingo duzuen moduan, Euskal Herrian ere jarri nahi dute
tren berri hori… Baina beharrezkoa da? Tren horrek izugarrizko abiadura izango
du, nork ez du larrialdi bat izan eta azkar lekuren batera iristeko beharra? Hala
ere, nork ditu gustuko horrelako trenak eskatzen dituzten egiturak? Tren horren
eraikuntzak izugarrizko polemika sortu du euskaldunen artean, bi talde
desberdinduz: kontra daudenak eta alde
daudenak. Ni, kontra daudenekin nago, AHTren eraikuntza naturaren aurka
egindako txikizio itzela izan baita.
Alde batetik, trenak
abiadura handia hartu behar duenez, trenbidea lerro zuzenean egon behar da, horretarako
bere bidean dagoen guztia paretik kenduz: etxeak, basoak, mendiak, etab.; beraz,
hainbat izaki, animalia zein gizaki, bizilekurik gabe geratu dira. Nora joan
behar dira orain? Horrez gain, hainbat baserritarrek etxebizitzak galdu ez duten
arren, haien lurrak galdu dituzte, eta… nondik lortuko dute orain dirua edo
janaria? Baina hori ez da guztia, garraiobide moderno horrek itzelezko
kutsadura sortuko du; ez bakarrik atmosferikoa, baita akustikoa ere. Kutsadura horiek
eragin handia izango dute guregan, adibidez gure lurraldeko klima aldaketan.
Bestalde,
Abiadura Handiko Trenaren alde daudenek, garraiobide hau beharrezkoa dugula defendatuko
dute, komunikazioa hobetzeko eta arintzeko, batez ere; baina ni ez nator bat
horrekin. Proiektu honek hiri handiak bultzatu eta herri txikiak baztertzen ditu-eta. Gainera,
kontuan izanda AHTa martxan jartzea oso garestia izan dela, trena erabiltzeko
billetea garestia izango da, eta horrek gure gizartean desberdintasunak areagotuko
ditu.
Aurretik
aipatutako guztiagatik, AHTa beharrezkoa ez den proiektu bat dela uste dut; ez
diot ez digula inolako abantailarik eskainiko, baizik eta ez duela merezi
hainbeste sakrifizio denbora pixka bat aurrezteko. Hau da, ez ditugu suntsitu
behar gure mendiak, ibaiak, baserriak, lurrak, animaliak… garraiobide berri bat
izateko, geldoagoak izan arren beste
hainbat garraio mota izanda hala nola autobusa edo euskotrena…
No hay comentarios:
Publicar un comentario